השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

מדריך לאוטם המתחיל: כיצד מתבצע איטום גגות ובאילו שיטות?

בין אם יש לכם מעל הראש גג רעפים, גג אזבסט, מרוצף או גג שטוח, הוא יצטרך להיות אטום מפני גשמים. וכשצריך איטום גגות, חשוב להסתייע במקצוענים בלבד אשר נותנים לכם אחריות על עבודת האיטום. הנה כל מה שרציתם לדעת על איטום מבנים, גגות, מרתפים וכל מה שבין לבין.

כשמדובר בתחום של איטום גגות ומבנים, מדובר על שיטות איטום שונות, חומרי איטום מגוונים ואנשי מקצוע ברמות מקצועיות שונות. אם אתם צריכים איטום גג או איטום מבנה, אנחנו ממליצים לכם לערוך מחקר שוק קצר אשר יכלול בירור של מחירי איטום, בירור שיטות איטום, חומרי איטום וכדומה. בכדי לנסות להקל עליכם עד כמה שניתן, ריכזנו עבורכם כאן מידע לאוטם המתחיל. בואו נתחיל עם שיטות איטום שמומלץ להכיר ב-2021.

שיטות איטום וחומרי איטום שכדאי להכיר

אם אתם לקראת הפרויקט של תיקון איטום גג או איטום מחדש לכל הגג, כדאי להכיר את כלל חומרי האיטום ושיטות האיטום שיש בענף. עוד כדאי לדעת, שחומרי איטום בדרך כלל משתלבים רק עם חומרי איטום מאותו הסוג.

אם למשל הגג שלכם עבר זיפות גגות או סיוד גגות לפני כמה שנים, סביר להניח שתוכלו לתקן את האיטום רק בעזרת זפת. ככה גם רלוונטי לגבי יריעות ביטומניות, שהן חומרי איטום אשר נפוצים במיוחד בגלל יעילותם. ישנן יריעות ביטומניות מסוגים שונים, כאשר בדרך כלל ההבדל בין היריעות טמון בעיקר בעובי שלהן.

סוגי יריעות ביטומניות לאיטום גגות

בעוד שניתן להתקין יריעות בעובי של 4 מ"מ, אפשרי גם להתקין יריעות ביטומניות בעובי של 5 מ"מ. כשמדברים על התקנת יריעות מהסוג הזה, בדרך כלל מדובר במחירים אשר נקבעים לפי מ"ר. עבור יריעות ביטומניות בעובי של 4 מ"מ, אתם תשלמו כ-90 ₪ למ"ר של התקנה.

חשוב לציין בנקודה הזו, שהמחיר הזה בדרך כלל לא מתייחס לעבודות אשר נלוות לעבודת האיטום. כשאנשי האיטום מגיעים לגג שלכם, הם קודם כל סורקים את הגג ובודקים 2 דברים. האחד הוא, מצב האיטום והנזילות מהגג. השני הוא, הנושא של המכשולים שפזורים על הגג ומפריעים לאנשי האיטום לבצע את עבודתם.

הסרת מכשולים שמפריעים לעבודת האיטום להתבצע

כשאנשי איטום צריכים לפרק מכשולים בגג, הכוונה בדרך כלל היא למרזבים מסוגים שונים, סולמות חירום וסולם גג, צלחות לוויין, קולטי שמש ודודי שמש ועוד. אם אתם רוצים להוזיל קצת את המחיר של איטום גגות, יהיה כדאי לשקול לפרק את המכשולים האלו לבדכם ולהימנע מתוספת מחיר של הסרתם על ידי חברת האיטום.

בפועל, זה יכול לחסוך לכם מאות שקלים במקרים מסוימים. במיוחד אם קיימים מכשולים רבים על הגג. עוד כדאי לדעת, מעבר לשיטות של זיפות גגות, סיוד גגות והתקנת יריעות ביטומניות, שיטת איטום אקרילית גם נחשבת נפוצה.

חומרי איטום אקריליים לאיטום גגות

לרוב, חומרי איטום אקריליים יתאימו בעיקר לגגות מרוצפים. אם אתם מעוניינים לבצע איטום גג מרוצף, אתה תוכלו להשיג את השירות בעלות ממוצעת של כ-60 ₪ – 75 ₪ למ"ר. בדרך כלל חומרי האיטום האקריליים יהיו מבוססים על מים במחירים האלו.

מעבר למה שציינו עד כה, קיימים גם חומרי איטום פוליאוריטנים. התקנת חומר איטום פוליאוריטני תעלה לכם כ-95 ₪ – 155 ₪ למ"ר בד"כ. חומרי איטום אלו נחשבים חזקים במיוחד ולרוב הם יחזיקו לכם במשך שנים ארוכות על הגג. צריכים פרטים נוספים? צרו עמנו קשר ונשמח לסייע לכם.

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי