השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

מה קורה כשצריך לאטום גגות מרוצפים?

מה קורה כשצריך לאטום גגות מרוצפים?

איטום גגות הוא לא דבר חדש שצריך לעשות ומדי שנה אנשים רבים מגלים שהגיעה העת לאטום את הגג בביתם הפרטי או בבניין המגורים המשותף. רוב הנזילות מתגלות בימי החורף כאשר הגשם חודר את שכבת הגג ומגיע אל החדרים השונים בבית. 

בכדי למנוע את גורם ההפתעה, רצוי לבדוק את הגג בימים החמים של השנה כאשר ניתן לתפעל את האירוע בצורה יבשה. כך או כך יהיה עליכם לחכות שחומר האיטום יתייבש ולכן כדאי שדבר זה יעשה בימות הקיץ שכן בחורף אין לדעת מתי תהיה תקופה רציפה ללא גשם וללא הפרעה בתהליך ייבוש חומר האיטום. 

אך גם אם נערכתם ובדקתם את הגג בימות הקיץ וגיליתם מקור לחדירת מים ואתם מעוניינים לאטום את הגג;

מה עושים כשמדובר בגג עם ריצוף?

כשרצופים לאטום גגות מרוצפים ישנן שתי שיטות שיכולות לסייע, מתוכן תוכלו לבחור מי הנכונה ביותר לריצוף שלכם: 

  • איטום גגות עם הרמת המרצפות
  • איטום גגות ללא הרמת המרצפות

בשתי השיטות נעשה שימוש פעיל ושתיהן מומלצות בהתאמה לגיל המרצפות, מצבן, צורתן והאם קיימות רזרבות. 

בואו נרחיב קצת על שתי השיטות:

איטום גגות ללא הרמת מרצפות

מדובר על כך שזו השיטה היותר עדיפה. היא שיטה בה אין צורך להרים את המרצפות הקיימות ואיטום הגג נעשה עליהן או יותר נכון ביניהן. שיטת איטום גגות ללא הרמת מרצפות יכולה לחסוך לכם גם בעלויות וגם בזמן שכן הרמת מרצפות, שימורן והחזרתן למקום יכולות להיות תהליך ארוך ומייגע. 

בשיטה ללא הרמת המרצפות התהליך המבוצע לא יתחיל באיטום הגג אלא בפינוי חיבורי המרצפות מהחומר שמחבר ביניהן עד כה. רק לאחר שהחיבורים נקיים מחומר יחל תהליך האיטום. חומר האיטום הנבחר יעבור על קווי החיבור שבין מרצפת למרצפת ויחבר מחדש את המרצפות.

מדובר בשיטה יעילה, המבטיחה את שמירת המרצפות ואיטומן מחדש.

איטום גגות עם הרמת המרצפות

זוהי שיטה שעד לפני כמה שנים הייתה בחירת המחדל כאשר מדברים על איטום גגות מרוצפים. מאחר וגגות רבים מרוצפים מסיבות שונות ואחרות (מרפסות, נוחות בגישה לדוד שמש ועוד), זה היה בלתי נמנע להרים את כל הריצוף, לאטום את הגג בזפת או כל חומר אחר לאיטום ולהחזיר את הריצוף ללא כל פגע. 

אז ועד היום הליך זה עלול להיות משימה לא פשוטה כשבכל הרמת מרצפת צריך לוודא שהיא לא נסדקת או דבוקה יתר על המידה וצריך להפעיל עליה יותר כח כדי להסירה (זוהי אחת הסיבות ששומרים כמה מרצפות כרזרבה למקרים כאלה בעת הנחת המרצפות לראשונה).

כפי שאמרנו בהתחלה, השיטה מנוהלת בכך שמרימים את המרצפות, מניחים את חומרי האיטום ומחזירים את המרצפות בזהירות. הרבה אנשים מעדיפים את השיטה הזו על אף שהיא יקרה ובעלת סיכון זאת מפני שהאיטום נעשה ישירות על הגג וקיים ביטחון גבוה יותר לגג יבש בחורף.

לסיכום,

גם אם הגג שלכם מרוצף וגיליתם נזילה חדשה בתקרה, אין זה אומר שזה אבוד ועליכם להרוס את כל הגג כדי לתקן את הנזילה. 

אתם בסך הכל צריכים להתייעץ עם בעל מקצוע וביחד איתו להחליט אם הגג שלכם מתאים יותר לאיטום ללא הרמת הריצוף או שמא כדאי להרים את כל המרצפות ולאטום כמו שצריך את הגג שלכם. 

גם אם מדובר בהוצאה שלא תכננתם להוציא וגם אם לא נשארו לכם מרצפות עודפות מהתקופה בה ריצפתם, עם עבודה נכונה וזהירה אתם יכולים גם להרוויח את גג אטום מנזילות וגם ניקיון כולל למרצפות הגג שלכם.

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי