השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

איטום גגות מרוצפים

איטום גגות נדרש כאשר האיטום הקיים בגגות כבר לא "עושה את העבודה", ובמצבו עלול לגרום לכך שתיווצר רטיבות לא נעימה בגג, שעלולה להפוך לנזילה אל תוך המבנה פנימה. בעיקרון, איטום גגות דורש הרמה של כל האריחים הקיימים ויישום יריעות ביטומניות מתחת לריצוף. איטום בשיטה זו הוא האיכותי ביותר, ועמיד לאורך שנים רבות בהן רוב הסיכויים שלא תצטרכו לבצע שוב איטום גגות.

ניתן לבצע איטום גגות בצורה קלה יותר – מבלי להרים את הריצוף הקיים. מדובר באיטום של הרובות בין האריחים המרצפים את הגג באמצעות חומרי איטום איכותיים במיוחד. איטום גגות בשיטה זו הוא יעיל בהחלט וכן "עושה את העבודה", אולם למשך זמן קצר יותר מהיריעות הביטומניות המדוברות.

איטום גגות מרוצפים ללא הרמת הריצוף

תהליך העבודה לצורך איטום גגות מרוצפים מבלי להרים את הריצוף הקיים, כרוך בביצוע שלבי העבודה הבאים:

  • ניקוי כללי ויסודי של הגג (שטיפה).
  • חריצת המרווחים בין האריחים (פוגות) בדיסק יהלום, ניקויים ושאיבה כללית של הריצוף.
  • אם בוצעה שטיפה יסודית של הגג – מומלץ להשאיר את הגג לייבוש מלא על מנת שכל המים שחדרו מתחת לריצוף יתייבשו גם הם. חשוב לבצע את פעולת האיטום כשהגג יבש לגמרי, לאיטום מוצלח ועמיד.
  • איטום המרווחים באמצעות רובה (חומר האיטום של הפוגות) המבוססת על חומרים אפוקסיים או אפוקסיים – צמנטיים המיועדים לאיטום גגות.
  • איטום פינות הגג, הרווחים בין הפנלים לגג והמרזבים באמצעות סיקה פלקס – חומר איטום פוליאוריטני גמיש במיוחד. אם יש דלתות ו/או דלתות-ויטרינות על הגג – מומלץ לבצע איטום סביב המשקופים ומתחתם וכן לאטום את המסילה התחתונה של דלתות ההזזה (ויטרינות).
  • לאחר ביצוע כל עבודות האיטום, ניתן לנקות את שטח הגג כולו באמצעות מכונת פוליש – לניקיון יסודי ומלא שיסיר את שאריות החומרים. אם לא מתבצע פוליש והשתמשתם ברובה אפוקסית, יש לדאוג להסרת שאריות הרובה משום שאם הן יתייבשו – יהיה קשה מאוד להסירן.
  • ביצוע "פינישים" ותיקוני רובה על מנת לוודא שאיטום הגגות המרוצפים אכן בוצע באיכות גבוהה. לאחר ביצוע כל התיקונים – מומלץ למרוח סילר – חומר איטום חזק, על כל שטח הריצוף וגם על הפנלים. הפיניש הזה יבטיח שהאיטום יחזיק מעמד למשך התקופה הארוכה יותר האפשרית – עד 5 שנים.

איטום גגות מרוצפים

איטום גגות מרוצפים – דברים שחשוב לדעת

  • איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות המונחות מתחת לריצוף – יכול להחזיק הרבה יותר, אפילו עד 20 שנה. כל איטום אחר יחזיק, כנראה, מקסימום 5 שנים.
  • במידה והרווחים בין המרצפות שעל הגג (פוגות) הם של 6-5 מ"ל – ייתכן ואיטום הגג המרוצף לא יהיה איכותי. איטום גגות בשיטה זו מתאים יותר לביצוע על גבי גגות מרוצפים שהמרווחים בין המרצפות שלהם אינם עולים על 4-3 מ"ל.
  • חשוב לוודא שלא קיים אף סדק בצד החיצוני של המעקה הסובב את הגג. סדקים כאלה יכולים לסכן את האיטום כולו.
  • שיטה זו של איטום גגות ללא הרמת הריצוף מתאימה יותר לגגות מרוצפים ששטחם קטן. ככל שהשטח גדול יותר, כך הסיכון לאיכות האיטום עולה.

איטום גגות מרוצפים באמצעות יריעות ביטומניות

במאמר זה, לא נרחיב על שיטה זו, רק נגיד ששיטת האיטום הזו, למרות העבודה הרבה הכרוכה בה (עקירת הריצוף הקיים, ביצוע האיטום והחזרת הריצוף הישן למקומו או יישום ריצוף חדש), הינה שיטה אמינה ביותר ועמידה למשך עשרות שנים. מומלץ לבצע איטום גגות בשתי שכבות של יריעות ביטומניות, ועליהן למרוח שכבה של חומר איטום משחתי, להשלמת העבודה.

כשזה מגיע לאיטום של גג מרוצף, אנחנו בחברת א.א.אדיב מעמידים לרשותכם יתרונות רבים:

  • החברה משמשת כקבלן איטום מזה למעלה מ- 45 שנה.
  • שימוש בחומרים איכותיים, המותאמים לכל גג בצורה טובה.
  • ניסיון רב באיטום גגות מרוצפים.
  • שירות מהיר, אדיב ומקצועי.

גגות של מבנים יכולים לשמש בצורה מצוינת כמרפסות ענק, שמעניקות לבעליהם יתרונות רבים. למעשה, עם השנים דירות פנטהאוז, שלהן גגות מרוצפים, הפכו לדיור מבוקש ביותר. מעבר לזאת, גם אם הגג אינו שייך לדייר זה או אחר, הוא משמש כמקום להצבת קולטי שמש עבור דודי השמש, לצלחות לווין לקליטת שידורי טלוויזיה ולצרכים משותפים נוספים של כלל דיירי הבניין. לפעמים נוח יותר לרצף את האזור הזה. בכל מקרה, חשוב לדעת כי איטום גג מרוצף קשה יותר מאיטום של גג רגיל, אך הוא אפשרי והכרחי ביותר.

כיצד מבצעים איטום גגות מרוצפים ?

חשוב להדגיש כי בחלק מהמקרים איטום איכותי מצריך הרמה של הרצפה, מה שמייקר את עלות האיטום. עם זאת, ניתן לבצע את המלאכה גם ללא הרמת הרצפה. האיטום מתבצע באמצעות מריחת ווקס על הרצפה, חידוש הרובה בין המרצפות ומילוי של חומר פוליאוריטני ייעודי באזור הפנלים וסביב המרזבים. חשוב ביותר לציין כי יש לחזור על טיפול זה מדי כמה שנים.

הבעיה עם איטום גג מרוצף נעוצה בכך שאין דרך יעילה לבדוק את איכות האיטום. מסיבה זו חשוב במיוחד לעבוד עם חברה מקצועית, שיש לה ידע מקצועי וניסיון בעבודות איטום מסוג זה.

חברת א.א. אדיב מספקת לכם שירות מקצועי ואיכותי, שיאפשר לכם להעביר את החורף ללא רטיבות.

שיהיה לכם חורף אטום וחמים – עד הגג! להזמנת שירותי איטום גגות מרוצפים צרו איתנו קשר.

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי