השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

להכיר את החומרים איתם מבצעים איטום גגות

אולי ימי הקיץ החמים הם לא הרגע בו עולים או חושבים על נזילה בגג או רטיבות בלתי נמנעת, אך ימי הקיץ הם בהחלט הימים הנכונים לאטום את הגג ולהעניק לחיי הבית עוד חורף יבש מנזילות ומאי נעימות מפתיעה באחד מחדרי הבית.

וכאשר ישנם סוגים שונים של גגות הזקוקים לאיטום, כך גם קיימים סוגים שונים של חומרים איתם ניתן לאטום את הגג שלכם. עם זיהוי החומרים ממנו עשוי הגג כך יותאמו החומרים הנכונים שיתנו לגג שלכם את האקסטרה תמיכה שהוא צריך לעוד חורף חם ושקט.

אלה הם החומרים השונים לאיטום גגות:

זפת

כולנו יודעים לזהות את הזפת הישנה והמוכרת שהיא, למעשה, בכל מקום אליו אנחנו הולכים. בין אם מדובר בכבישים בהם אנו נוסעים, במסלולי האופניים השחורים בערים השונות וכן, גם כאשר עלינו לאטום את הגג מפני נזילות. 

הזפת מגיעה כמעט ונוזלית לגמרי, מה שמאפשר לאטום את הגג ביעילות רבה. היא אידאלית כאשר מדובר בגגות עמוסים מפאנלים סולריים או דודי שמש רבים (בבניינים למשל). היא נוחה להשמה וניתן להגיע אליה לאזורים בגג שחומרים אחרים יתקשו להגיע.

עם זאת, היא אינה יעילה כאשר מדובר בגגות משופעים מהסיבה הפשוטה שהיא נוזלית ואינה תספיק להתייצב במקומה בגג משופע. 

יריעות מחומר פוליאוריטני

יריעות אלה מורכבות משני חומרים: פוליאול, שהוא משמש כחומר בסיס ואיזוציאנט המייצר את התגובה הרצויה עבור יריעות לאיטום גגות. כאשר שני החומרים הללו מתחברים הם יוצרים יריעות דביקות ואטומות הניתנות להתקנה על גגות רבים, גדולים כקטנים. 

עם זאת, מכיוון שמדובר בחומרים רגישים לאור השמש, יהיה רצוי להשתמש ביריעות אלו בגגות ששמש ישירה לא משגת להם והם ברוב ימות השנה שוהים בצל. 

בנוסף, אתם לאו דווקא צריכים להשתמש ביריעות מחומר זה. ניתן להשתמש בחומר זה גם בהתזה או במריחה באם הגג שלכם עמוס ולא תמצאו נוחות בפרישת יריעות.

יריעות ביטומניות

היריעות הביטומניות נפרשות על פני הגג והן די קלות להתקנה והדבקה. ממש כמו היריעות הפוליאוריטניות, גם יריעות אלו הן דביקות ומותאמות לגגות רחבי כפיים. 

השמועות אומרות שהן עדיפות על שיטות איטום גגות אחרות בהם החומרים הם נוזליים וצריך לעבור ממש על כל הגג זאת מפני שהיריעות הן ארוכות וניתנות להשמה מהירה מצד אחד לצד השני עד לאיטום הגג כולו. 

יריעות אלה עמידות מפני מפגעי השמש אך תמיד רצוי לבדוק עם בעל המקצוע שאכן קיימת הגנה נוספת מפני קרני ה-UV החזקות (בקשו את היריעות האפורות).

חומרי איטום אקריליים

איטום גגות עם חומרים אקריליים קיים לפחות מאז שנות ה-50 וגם הוא בחירה פופולרית בענף איטום הגגות. חומרי האיטום האקריליים מעולים עבור רוב חומרי הגגות השונים והם עמידים למשך שנים. 

קחו בחשבון שאם השתמשתם בחומרים אקריליים יהיה עליכם בהמשך הדרך, כאשר תצטרכו לאטום את הגג שלכם שוב, להשתמש שוב בחומרים אקריליים. לחומרים אחרים יהיה קשה להיתפס עליהם והעבודה שלכם תהפוך לכפולה. 

לסיכומו של דבר,

אלה הם החומרים בעל השימוש הכי גבוה כשמדובר באיטום גגות. חומרים אלה הם העמידים ביותר ובעלי ההתקנה היעילה ביותר. יש חומרים עמידים יותר ויש עמידים פחות. בחירת החומר נעשית רק לאחר שהבנתם מה מתאים לגג הספציפי שלכם. 

התייעצו עם בעל מקצוע לאיטום גגות, תארו לו את הגג, האם מדובר בבניין או בבית פרטי, מה גודלו של הגג ולמעשה כל פרט שיעזור לו להבין ולהתאים את החומר הנכון לגג שלכם.

וזכרו, ימי הקיץ הם הימים המושלמים לאיטום הגג שלכם. זה הזמן שלכם.

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי