השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

יתרונות וחסרונות בשימוש זפת לאיטום גג

מידע על יתרונות וחסרונות בשימוש זפת לאיטום גג

זפת היא מחומרי האטימה הוותיקים בעולם, כבר בתנ"ך מוזכר איטום בזפת כאשר נוח השתמש בחומר זה לאטום את התיבה שבנה (שם מכונה הזפת בשם "כופר"). שמה המדעי העברי של זפת הוא "עטרן" (באנגלית "tar" או "pitch"). זפת מופקת מזיקוק חומר אורגני. כיום רוב הזפת מקורה בפחם אולם ניתן להפיק זפת בקלות מנפט, עץ או כבול. רבים אינם יודעים זאת אולם זפת משמשת גם בתעשיית המזון לייצור דברי מתיקה וצבעי מאכל מלאכותיים.

לאורך זמן רב זפת תנוע במורד כנוזל אולם הצמיגות הגבוהה גורמת לה להיראות כמוצק כל עוד לא חוממה. הצמיגות הגבוהה גם גורמת לכך ששכבת זפת תשבר אם תספוג מהלומה בעוצמה מספקת.

בעבר זפת הייתה החומר העיקרי עימו בוצע איטום גגות כמו גם גופי ספינות. כיום ישנם חומרים נוספים כגון "זפת קרה" (ביטומן), חומרים אקריליים, יריעות PVC ועוד. לאור מגוון חומרי האטימה, רבים מוצאים עצמם מתלבטים באיזו שיטת איטום לבחור. בפסקאות הבאות תמצאו מידע על זיפות גגות, יתרונות וחסרונות שיטת איטום גגות זו, עלויות, איזו אחריות נותנים קבלני איטום על זיפות גגות ועוד.

יתרונות וחסרונות

לאיטום גג בזפת יש כמה יתרונות משמעותיים, בראש ובראשונה יש ליזכור שמדובר בשיטה וותיקה שהוכיחה יעילותה במשך דורות רבים. כיום, כאשר יש בנמצא חומרים מודרניים ושיטות איטום מתקדמות, היתרון הגדול ביותר של איטום גג בזפת הוא העלות הנמוכה יחסית. יתרון נוסף הוא שעבודת האיטום מהירה וניתן לבצע בה תיקונים בקלות.

חיסרון של גג האטום בזפת הוא הצורך ליישם על פניו שכבת סיד חדשה מדי שנה, הסיד הלבן מונע התחממות יתר של הזפת בקיץ. חיסרון נוסף הוא שעלולים להיווצר שברים או סדקים בשכבת הזפת אם היא סופגת מכות. אולי החיסרון הגדול ביותר של איטום גג בזפת הוא שמדובר בחומר שהעבודה עימו אינה נעימה.

מתי כדאי לבחור באיטום גג בזפת חם?

שיקולים שונים משפיעים על בחירת שיטת האיטום הטובה ביותר בכל מקרה ומקרה. קבלן איטום מנוסה ידע להמליץ לכם באיזו שיטה לבחור תוך פירוט היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן. חשוב מאוד לוודא שמדובר בבעל מקצוע אמין ומנוסה, בחירה בשיטה לא מתאימה פירושה השקעה גדולה העלולה לרדת לטמיון כאשר תידרשו לסבב איטום נוסף בתוך זמן קצר. איטום בזפת חם מתאים רק לגגות יציבים, לא לגגות טרומיים למשל, שכן כל תנועה בגג תגרום לשבר בשכבת הזפת ולחדירת מים. רק גגות בעלי שיפוע קל מתאימים לאיטום בזפת חם.

עוד חשוב ליזכור שמי שבוחר לאטום גג בזפת חם חייב לדאוג לסייד את כל שטח הגג מדי שנה.

עלות ואחריות

כאמור, איטום גג בזפת חם היא השיטה הזולה ביותר לאיטום גגות. רוב הצעות המחיר שתקבלו לאיטום כזה ינועו סביב 25 שקלים למטר רבוע, המחיר המדויק תלוי במאפייני הגג המסוים (עד כמה קשה לעבוד עליו, אם יש מכשולים, אביזרים המותקנים על הגג, כגון אנטנה או דוד שמש וכו'). לשם השוואה נציין כי מחיר איטום ביריעות ביטומניות ינוע בין 60 – 90 שקלים למטר רבוע (פי שלושה ואף יותר מזפת חם).

האחריות שתוכלו לצפות לקבל מקבלן איטום מקצועי על עבודת איטום גג בזפת היא בת חמש שנים אולם רוב הקבלנים יתעקשו על כך שהם עצמם יוזמנו לבצע את עבודת התחזוקה השנתית המתחייבת שהוזכרה לעיל, שעיקרה צביעה בשכבה חדשה של סיד לפני בוא הקיץ.

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי