השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

איטום גג אסבסט – למה זה מסוכן ומה הדרך הנכונה לתחזוקה?

בין אם תקראו לכך איטום גגות אזבסט או איטום גג אסבסט, התוצאה היא זהה – מלאכת איטום זהירה ומדויקת בכדי למנוע פגיעה בריאותית. בשנים עברו אזבסט היווה חומר גלם נפוץ למטרת בניית גגות, זאת מתוך היותו חומר גלם עמיד ובעל יכולות בידוד טובות. יחד עם זאת, במהלך השנים התברר כי גגות אזבסט גם משחררים לאוויר סיבים מיקרוסקופיים אשר יכולים לגרום חלילה למחלות נשימה ואפילו סרטן.

אם יש לכם גג אזבסט מעל הראש, זה ממש לא אומר שאתם צריכים להילחץ. כל עוד האזבסט מתוחזק והוא לא סדוק, הוא לא אמור להוות עבורכם סכנה בריאותית. אבל חשוב להבין, בכדי להגיע למצב בו האזבסט אינו מזיק לבריאות, יהיה עליכם לתחזק אותו בצורה הנכונה. איטום גגות הוא דבר אחד, אחד איטום גג אזבסט הוא דבר אחר לגמרי. לרוב, יהיה צורך להשתמש בחומרים כמו זפת וחומרי איטום נוספים בכדי לבצע איטום גג אסבסט בצורה נכונה.

איטום גגות אזבסט וכל מה שבין לבין – מידע מלא

זיפות גג הוא אחת משיטות איטום המבנים המומלצות לגגות אזבסט, אך זיפות גג אזבסט מצריך קודם כל את בדיקת אנשי האיטום. רגע לפני שמבצעים סיוד גגות או זיפות גג, אנשי האיטום יצטרכו לבדוק היטב את מצב הגג.

אנשי האיטום יבררו היכן קיימת נזילת מים, וגם היכן גג האזבסט ניזוק, שבור או סדוק ומפורר. חשוב להבין, המלאכה של איטום גגות אסבסט היא חשובה לא רק מפאת נושא נזילות המים. בפועל, איטום מקצועי יאפשר לכם להנות מתחזוקה טובה יותר של גג האזבסט. במילים אחרות: איטום גג אזבסט הוא דרך מעולה לתחזק את האזבסט.

איטום גגות אזבסט כחלק מהתחזוקה הכללית של חומר האסבסט

אם מבצעים איטום גג בצורה נכונה, האיטום בעצם יאפשר לחומר האזבסט לשפר את עמידותו בפני מזג האוויר, תלאות הזמן ותלאות מזג האוויר. ובמילים אפילו יותר פשוטות: איטום גג אזבסט מאפשר את הגברת העמידות של חומר האזבסט מפני בלאי מתמשך.

בעוד שחלק מחברות האיטום מבצעות איטום גג מרוצף או איטום גגות רעפים, חלק אחר מחברות האיטום מתמחות באיטום של גג אסבסט. איטום גגות מרוצפים הוא שונה במהותו מאשר איטום גג אזבסט. וככה גם רלוונטי לגבי איטום גג רעפים דולף.

הבדלים בין שיטות איטום גגות שונות  

בעוד שאיטום רעפים וגגות מרוצפים מתבצע עם חומרי איטום מסוימים, האיטום של אזבסט מתבצע באמצעו חומרי איטום אחרים (בד"כ זפת ויריעות ביטומניות). בין אם אתם צריכים איטום גג רעפים דולף, איטום רצפת גג או איטום גג בטון, קודם כל חשוב לוודא כי בגג המבנה לא קיים אזבסט. אם כן קיים אזבסט, יש לטפל בו בצורה נכונה.

למשל, אנשי האיטום לא יכולים לעבוד על אזבסט כאשר הוא יבש. בכדי למנוע את ההתפזרות באוויר של החלקיקים והסיבים המיקרוסקופיים, אנשי איטום קודם כל ירטיבו את הגג באמצעות מים. רק אז, יהיה אפשרי להתחיל לטפל בנקודות המצריכות איטום מחדש או תיקון איטום. בפועל, איטום גג בטון, איטום גג עץ ואיטום רעפים, הן שיטות איטום שונות מאיטום של אזבסט. למעשה, איטום של גגות אסבסט יצריך מאיש האיטום להתמגן בצורה מוקפדת, מה שאיטום בגגות אחרות לא יצריך.

התמגנות של אנשי האיטום בעת טיפול באזבסט

אנשי האיטום צריכים להתמגן מפני אותם חלקיקים מיקרוסקופיים עליהם דיברנו, בדרך כלל באמצעות מסכות. המסכות יאפשרו לאיש האיטום לעבוד בצורה ממוגנת ושאינה תפגע בבריאותו. כמו כן, איש האיטום יצטרך מאוד להיזהר גם לא לייצר לא לייצר מפגע תברואתי-סביבתי.

ברגע שלוחות האזבסט נשברים, יהיה מדובר בסכנה בריאותית לציבור ולאנשים אשר נמצאים בקרבת מקום לאזבסט המנופץ. ולאחר שהבנו מדוע אזבסט עשוי להיות מסוכן, חשוב להבין משהו מהותי לגבי האיטום שלו. מעבר לכך שהאיטום של גגות אזבסט יאפשר לכם להנות מגג שאין בו נזילות מים, האיטום גם מסייע בשמירה על האזבסט.

טיפול, תחזוקה ואיטום גגות אסבסט

אם אתם אוטמים בצורה נכונה גג אזבסט, חומר האזבסט יגלה עמידות גבוהה יותר מפני מזג האוויר והשמש. בדרך כלל יהיה מומלץ להשתמש בחומרים כמו זפת בכדי לייצר אטימה טובה ולשפר את העמידות של האזבסט.

קודם לכן אנשי האיטום יבצעו סיוד גגות ולאחר מכן, אנשי האיטום יבצעו זיפות גגות מחדש. אם אנשי האיטום ממליצים להשתמש ביריעות שונות כמו למשל יריעות ביטומניות, אנשי האיטום ירתכו את היריעות האלו בין לוחות האזבסט. אם כך, אנחנו מבינים שהתפקיד של איטום גג אסבסט מתחלק ל-2 תפקידים עיקריים.

2 התפקידים העיקריים של איטום אסבסט

מצד אחד, איטום גג אזבסט מאפשר לכם להנות מחורף חמים ונעים, בלי נזילות מים. מצד שני, איטום גגות אזבסט בעצם מהווה חידוש גג לכל דבר. האיטום מסייע בשמירה על האזבסט, מגן עליו מפני השמש, מזג האוויר וכו'.

לרוב, גגות אזבסט יותר מצויים במושבים, מפעלים, יישובים, סדנאות עבודה, נגריות וכדומה. יחד עם זאת, בחלק מהמבנים הישנים יש גם גגות אזבסט (מבני מגורים). אם אתם צריכים לבצע איטום גג בבניין משותף שיש בו אזבסט, קודם כל יהיה עליכם לקבל אישור עקרוני של ועד הבית לביצוע העבודה. לאחר מכן, יהיה כדאי לקבל מספר הצעות מחיר מחברות איטום מומלצות. אם אתם שוקלים לבצע איטום גג לבד, אנחנו נמליץ לכם להימנע מכך. יש סיבה לכך שאנשי המקצוע צוברים ניסיון בשטח במשך שנים, זו מלאכה לא פשוטה. תזמינו חברת איטום מקצועית, תנו לה לטפל בנזילות המים ותהנו לכם מחורף נעים ויבש.

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי