השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

תקלות שכיחות בגגות רעפים

גגות רעפים נפוצים מאוד באזורנו, במיוחד ככל שמדובר במבנים צמודי קרקע, ובבתי מגורים פרטיים בפרט. הסיבות לפופולאריות שנהנים ממנה גגות רעפים בישראל נובעת מכך שמודבר בגגות טובים, שעלות הקמתם נמוכה יחסית, הם מאריכי ימים ונחשבים נאים למראה.

רעפים הם אריחי חרס המונחים אחד על גבי השני כך שמתקבל משטח רחב ידיים על גביו זורמים מים מבלי לחדור דרכו. יתרון נוסף של גגות רעפים הוא בידוד תרמי טוב יחסית שהם מעניקים.

גגות רעפים אינם חסינים מתקלות, השכיחות ביותר מבין אלה הן רעפים שבורים (כתוצאה מהפעלת עומס עליהם או נפילה של עצם על הרעפים, ענף שנשבר בעת סערה למשל), רעפים ישנים שיש להחליף (ישנם גגות רעפים בארץ בני למעלה משלושים, ארבעים ואפילו חמישים שנים) וכן שקיעה של הגג כתוצאה מהתיישנות מבנה העץ התומך בו או במקרים של גג שנבנה שלא כהלכה. תקלות נוספות עלולות להתגלות במרזבים המנקזים מים מגג הרעפים או בארגזי הרוח המקיפים אותו.

חייבים לטפל במהירות בכל תקלה

אם מתעורר חשד לרעפים שבורים או כל תקלה אחרת בגג רעפים חשוב מאוד לנקוט פעולה מיד. אפילו רעף שבור אחד עלול לגרום לחדירת כמות גדולה של מים כאשר יורד גשם ונוצרת זרימה חזקה של מים במורד הגג.

חדירת מים לחלל שמתחת לגג תגרום לבעיות חמורות כגון היווצרות עובש (על הסכנות הבריאותיות שעובש בבית מביא עימו), חלחול של מים לתקרות ובמורד הקירות, דבר שיגרום לקילופי צבע וטיח, קצרים חשמליים ועוד.

אם מגלים שגג רעפים קיבל עיוות או החל לשקוע פעולה מהירה עשויה לאפשר תיקון התקלה באמצעות הוספת תמיכה לגג בעוד אם מניחים לבעיה להחמיר יידרש תיקון רחב היקף בהרבה, לעיתים אפילו החלפה של גג הרעפים כולו.

תיקון גגות רעפים רק על ידי בעלי מקצוע מוסמכים

תיקון גגות רעפים היא מלאכה הנעשית מן הסתם בגובה כאשר סכנת נפילה, פציעה חמורה ואפילו מוות בצידה. מסיבה זו רק בעלי מקצוע להם הסמכה לעבודה בגובה רשאים לבצע עבודות הקמה, תיקון או איטום גגות רעפים.

ישנן סיבות נוספות להתעקש על כך שכל עבודה על גג רעפים (בנייה, תיקון, הוספת חלון בגג וכו') תבוצע על ידי קבלן גגות ("גגן") מוסמך, אמין ומנוסה. עבודה לא זהירה על גג רעפים עלולה לגרום לנזק כגון שבירה של רעפים או החלשת מבנה העץ התומך את הגג. מסיבות אלה אין להניח למי שלא מתמחה בהקמה, תיקון ואטימה של גגות לבצע עבודה על גג הרעפים שלכם, יש להיזהר משיפוצניקים למיניהם הטוענים שיוכלו בקלות לבצע את התיקון הדרוש ואף נותנים הצעת מחיר זולה ומפתה.

מחירים אופייניים לתיקון של גגות

קשה לציין מחיר מקובל לתיקון גג רעפים, זאת משום שאופייה של התקלה בגג עשוי לדרוש תיקון בהיקף כזה או אחר. לעיתים עבודת התיקון תחייב החלפת רעפים ישנים בחדשים, רעפי בטון ישנים הופכים שבירים עם השנים. טווח המחירים להחלפת גג רעפים הוא 200 – 300 שקלים למטר מרובע, המחיר המדויק יקבע לפי מאפיין העבודה המסוימת, למשל אם יש צורך בחיזוקים למבנה העץ התומך את הגג, אם ישנם ארגזי רוח ישנים מעץ שיש לחדש, מה מצב המרזבים ועוד.

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי