השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

חם בחורף ונעים בקיץ

סיוד גגות

אין כל קשר בין סיוד גג והלבנה של גג. רבים מתבלבלים לחשוב שמדובר באותו המושג אך למעשה ישנם כמה הבדלים מהותיים בין שני הדברים. כל גג אשר עבר תהליך של זיפות נהוג להלבינו באמצעות חומר שנקרא סיד. מכאן גם השימוש במונח סיוד. במרצת השנים הגיעו לשוק הבניה חומרי הלבנה מסוגים שונים שמאופיינים בתכונות מתקדמות יותר והם נועדו על מנת להחליף את השימוש המסורתי בסיד.

חומרים אלו מיועדים לשימוש על גגות שנאטמו בשיטות שונות, יריעות ביטומניות או זפת. מדובר על צבעים אקריליים שמיועדים לגגות ומשווקים אותם בשמות מסחריים שונים. היתרון של חומרים אלו הם העמידות הגבוהה שלהם במי הגשמים ואורך החיים הגדול יותר. בימינו עדיין נהוג לבצע סיוד גגות במקומות שבהם הגג מצופה בזפת. מאידך, עמידותו הנמוכה של הסיד במים מביאה לכך שהוא נשטף בגשם בכל חורף מחדש. כך נאלצים הדיירים לבצע סיוד מחודש מידי עונה.

סיוד של גג מרפת

מה התפקיד של הסיוד?

ישנה חשיבות גדולה להגן על שכבת הזפת שנמצאת על הגג. חום השמש אשר קופחת מעליו פוגעת בו והופכות אותו לנוזלי וצמיגי. תופעה זו מביאה לגלישה של הזפת לכיוון המרזבים. זו גם הסיבה להתהוותן של שלוליות בקרבתם של המרזבים בבתים רבים. השמש החמה גורמת לנזקים נוספים. סדקים ופיצוצים שונים מביאים להתקלפות של הזפת מהגג דבר שעלול להביא לדליפות חוזרות מהגג. הלבנה של הגג ישמור על שכבת האיטום שלמה וימנע הריסה מוחלטת שלה.

ככל שמדובר על יריעות ביטומניות אין צורך הלבנה של הגג או סיוד גגות שכן היריעות מכילות שכבה עליונה מיוחדת אשר מספקת הגנה מפני השמש. יתרון נוסף להלבנה של הגג הוא יצירה של שכבת בידוד מצוינת שמסייעת לשמירה על החלל הבית מפני חום השמש. היות ומדובר על צבע לבן אז הוא הוא דוחה את קרני השמש ושומר על הגג בטמפרטורה קרירה וצוננת. למטרה זו כדאי לבצע הלבנה גם במצב של יריעות ביטומניות.

חם בחורף ונעים בקיץ

הטמפרטורה ששוררת בתוך הבית מושפעת מאוד מההלבנה של הגג. השינוי הינו משמעותי ומורגש מאוד. כאשר לא מתבצע סיוד גגות הגג סופג אנרגיה ישירה מהשמש וההבדל עשוי להיות בין 7-10 מעלות. אם תנסו לצעוד יחפים על גג שאינו מולבן תחושו מיד בחום הרב שהוא מפיץ. בדומה גם גג שמצופה ביריעות ביטומניות יתקרר מאד לאחר שיולבן. במקרה כזה ההלבנה תהייה מיועדת רק למטרת שמירה על טמפרטורה נוחה בבית.

לחצו כאן על מנת לחזור לעמוד הראשי של האתר

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי