השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

איטום וזיפות גגות

בזכות עבודות איטום וזיפות גגות, ניתן יהיה לסייע לדיירים ולעובדים לחזור לשגרת יומם – על הצד הטוב ביותר. במילים אחרות, כדי לסייע במקרים של נזילות, רטיבות וכן האלה באופן המקיף ביותר – יש להיעזר בצוות המומחים של חברת א.א.אדיב בע"מ. עובדים אלו יתאימו את פתרון האיטום והבידוד לאופי הליקויים – ויבצעו את העבודה על הצד הטוב ביותר. כמו כן, חברה זו מחזיקה בניסיון של למעלה מ-50 שנה בתחום עיסוק זה – תוך מענה מדויק ומקצועי לצרכי הלקוח.

 

עבודות איטום וזיפות גגות

השאיפה של רבים מאתנו היא להתנהל במרחב בטיחותי, מרווח ואסתטי. עם זאת, במרבית המקרים, אנו גרים ועובדים במבנים וותיקים אשר ראו ימים יפים יותר. בשל כך, אנו נאלצים להתמודד שנה אחר שנה עם ליקויים ואתגרים מגוונים – כאשר בעיות רטיבות, עובש, נזילות וכן הלאה מלוות אותנו כעניין שבשגרה.

בשל כך, עבודות איטום וזיפות גגות נושאות חשיבות רבה – שכן הן מעניקות מענה מקיף, מדויק ומקצועי על מצבים בעייתיים ומסייעות לדיירים ולעובדים לחזור לשגרה במהרה. במילים אחרות, ולאור היווצרותם של ליקויים ומפגעים במערכות המבנים, חודרים מי גשם וקרני השמש. עם זאת, על מנת לטפל בכך היטב, יש לפנות אל מומחים בתחום האיטום והבידוד – ולהתחיל במלאכת התיקון.

במקביל, נדגיש כי בשנים האחרונות התפתחו פתרונות מתקדמים לצורך עבודת התיקון; פתרונות מרשימים ואיכותיים המובילים ליצירת התוצאה הרצויה. אחד מפתרונות אלו כולל, לדוגמא, שימוש ביריעות ביטומניות. יתרונותיה של שיטה זו הן רבות. וזאת, לאור העובדה כי יריעות אלו מתבססות על חומר גלם אורגני המזכיר זפת – בטקסטורה ובצורה.

 

לפנות אל הגורמים המוסמכים

חשיבותן של עבודות איטום וזיפות הגגות היא רבה ביותר. בשל כך, עליהן להתבצע על ידי גורמים מוסמכים; בעלי מקצוע המחזיקים בניסיון ובהכשרה הדרושים לכך. אם גם אתם זקוקים לעבודות אלו בדחיפות, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל של חברת א.א.אדיב בע"מ. בהצלחה!

 

בעבר, שימשה הזפת לצורכי סלילת כבישים ולאיטום כלי שיט, בזכות היותה אטומה לחלוטין בפני מים. בנוסף, עשו בה שימוש רב בכל הקשור לאיטום גגות, בזכות אותה תכונה בדיוק. למעשה, זיפות הגגות הייתה בעבר השיטה הנפוצה ואולי אף היחידה לאיטום מוחלט של גגות בפני נזילות, ולזיפות הגגות היה ביקוש רב במיוחד בעונת הקיץ, על מנת להתכונן כיאות לחורף.

כיום, הצטרפו לשיטת זיפות הגגות שיטות נוספות לאיטום גגות, ביניהן יישום יריעות ביטומניות, איטום בחומרים אקריליים ואיטום בחומרים פוליאוריטנים, אולם הזפת עדיין חיה ובועטת, ובמקרים רבים היא החומרה נחבר לצורך איטום טוב של גגות.

כיצד מתבצעת עבודת זיפות ואיטום גגות?

זיפות גגות מתבצע על ידי מריחת זפת על הגג, דבר שנשמע פשוט, אולם בעצם אינו פשוט עד כדי כך. לצורך זיפות גגות באיכות טובה, שיהפוך את הגג שלכם לאטום לחלוטין למים, ולא רק "אטום חלקית", יש להקפיד על שלבי הביצוע הבאים:

  • שימוש בזפת מסוג 75/25 – זפת תקנית שיתרונה בקשיותה, שאינה מאפשרת חדירה כלל. ישנן בשוק האפור של חומרי הבניין גם סוגי זפת שאינם תקניים (זפת שאינה תקנית "תאפשר", בדרך כלל, לאצבע לחדור אותה), ובדרך כלל רק מעטים יוכלו לזהות אותם, בשל ה"זיוף" המקצועי של החומר. כשאתם מזמינים בעל מקצוע לזיפות הגג כדאי תמיד לבדוק שהוא מגיע עם חביות זפת חדשות, שעליהן כתובים המספרים שלעיל.
  • בטרם התחלת עבודת זיפות הגגות יש לבצע ניקיון יסודי של הגג מכל גורם שהוא, העלול "לחבל" באיכות האיטום: לכלוך, אבק, מים ועוד. מומלץ, כמובן, לבצע גם את כל התיקונים הדרושים בגג, על מנת למנוע נזילה של הזפת לסדקים, חורים וכד', דבר שעלול פגוע באיכות איטום הגג.
  • גם אם הזיפות עתיד להתבצע ישירות על גבי בטון או על חומר ביטומני אחר (דבר המאפשר היצמדות טובה של הזפת, שלא כמו חומרי איטום ממשפחות אחרות, שיישום הזפת עליהם יכול ליצור דחייה בין החומרים ופגיעה ממשית באיכות האיטום), מומלץ מאוד למרוח שכבת קישור בין הזפת לבטון. מדובר במריחת חומר ביטומני, המאפשר חיבור מדויק ומושלם בין הזפת לבטון ואיטום באיכות גבוהה.
  • זיפות גגות יכול להתבצע בשלושה אופנים: זיפות בשכבה אחת, זיפות בשתי שכבות עם יריעות אינטרגלס ביניהן ואיטום בשתי שכבות עם יריעות פיברגלס ביניהן. ככלל, איטום בשתי שכבות עם יריעות הוא איטום טוב ומומלץ יותר לכל גג. הרשתות המיושמות בין שכבות הזפת נועדו ליצור חיבור טוב יותר בין השכבות ובעצם – ליצירת איטום באיכות גבוהה יותר.
  • יש להקפיד על זיפות החיבורים שבין רצפת הגג לקירות (הרולקות), שהינם מקומות רגישים במיוחד לרטיבות. יש לאטום אותם בשתי שכבות של זפת, כשביניהן רצועות של בד יוטה.
  • יש להקפיד על ביצוע הלבנה בסיום איטום הגג. את ההלבנה יש לבצע על גבי שכבת חול דקה, המאפשרת היצמדות חזקה יותר של שכבת ההלבנה אל הזפת, וכך מחזקת את איכות האיטום.
  • חשוב מאוד לבצע את ההלבנה רק כשהגג קר לגמרי, כי ביצוע הלבנה על גבי זפת חמה עלול ליצרו סדקים ובקעים שיפגעו במראה הגג ועלולים גם לפגוע באיכות האיטום. ההלבנה עצמה מתבצעת באמצעות סיד מדולל במים, המכיל גם דבק אקרילי המגן על השכבה הלבנה מפני "מסע" אפשרי עם הגשם הראשון. ישנם סוגים נוספים של מלבינים יקרים יותר, והבחירה היא בידיכם. באופן עקרוני, אם היא מתבצעת היטב, הלבנה בסיד מספקת בהחלט.

לסיכום: הבאנו כאן, על רגל אחת, את תורת זיפות הגגות. כמו בכל עבודה, חשוב להזמין קבלן איטום בעל ותק וניסיון רבים, וכמובן – עדיף כזה שקיבלתם עליו המלצות מחברים, בני משפחה, מכרים וכל מי שאינו מקורב בדרך כלשהי לאותו איש מקצוע. שיהיה לכם בהצלחה!

 

 

היתרונות שלנו

50 שנות וותק וניסיון בתחום
אחריות מלאה על כל עבודה
שירות לשביעות רצון הלקוח
שירותי S.O.S בימים גשומים
שימוש בציוד וחומר מתקדם

רוצים חורף יבש? אנחנו יכולים לעזור לכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ- ללא עלות!

חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי